hostel oasis - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van manonquist - WaarBenJij.nu hostel oasis - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van manonquist - WaarBenJij.nu

hostel oasis

Door: manon

Blijf op de hoogte en volg

19 Juli 2009 | Nicaragua, Granada

Alweer ons laatste dagje hier in granada. Wat is er zoal gebeurt de laatste dagen....

Toen we aankwamen bij oasis waren Ben en Witney er ook nog en hebben we met ze´n allen die avond lekker gedronken en zijn we uitgeweest naar een salsa bar (la nuit) Daar heb ik met Ben salsa gedanst en dat ging echt super goed !

De volgende dag zouden we met ze´n allen naar Masaya om naar de markt te gaan. Alleen waren er de volgende dag een paar katers in het spel en gingen alleen witney, ben, robbert en ik nog heen. De markt stelde niet veel voor. Vies en bij elk kraampje word bijna hetzelfde verkocht. Daarnaast had het ook nog eens kei hard geregend en waren de straten ongelopen en was ik natuurlijk naar 5 minuten al een modder monster.

Na de markt had iemand het idee om naar de forten te gaan. En de 3 andere uit het hostel die we waren tegen gekomen in de bus wouden ook wel mee. Dus waren we nu gezellig met ze´n 7e. Het fort waar we heen waren heet het fort la foltora. En onder het fort zat een gevangenis vroeger waar je nu voor 4 dollar een kijkje mocht nemen. Wat best eng was want we kregen maar 1 zaklamp! Eenmaal terug in het hostel aan het zwembad waren ben en ik wel weer toe aan een lekkere Flor de canja (rum van nicaragua) Nadat joost en robbert onze fles zagen hebben ze ook maar gelijk 1 gehaald. En uit eindelijk was de hele groep weer lekker aan de rum-cola!

´s avonds met ze allen naar een pokertoernooi. Ik en nicole deden ook mee. Ik lag er als eerste uit bij de groep waar ik in speelde, maar nicole heeft het best lang volgehouden. Daarna nog potje tafeltennis en weer door naar de kroeg. Alleen nu was er in de club (el club) en daar moest je 50 cordobas betalen (2,5 dollar) en dan mocht je onbeperkt zuipèn.

De volgende ochtend hadden we een tour gepland naar leguna de apoyo, wat vroeger een vulkaan was maar die naar binnen is ontploft. Nu is die krater compleet gevuld met water. Was er super mooi maar was wel moe. Hebben nog in een kajak gezeten en op van die banden in het water gedoppert en vooral lui gedaan.
De tour duurde van 10 uur tot 5 dus was een lang dagje. Eenmaal terug eten en een nieuwe fles gehaald want nicole en danielle waren nog aan de beurt dus tja.. dan moet je maar weer drinken. Ben en witney waren vanmorgen weggegaan dus waren nog met ze 5e over. Hebben eerst een drankspel gedaan (kingsen) En zijn daarna zonder danielle (te zat!!) weer naar el club gegaan. Daar was het weer gratis drinken.. en daar hebben we dan ook goed gebruik van gemaakt. Joost was naar een uur weg gegaan want die was ook zat, en robbert en ik zijn er naar 2 uur uitgezet omdat we te zat waren. Nicole was nog binnen en we hebben nog gewacht tot 4 uur in het hostel of ze terug kwam. Maar zat had het te goed naar haar zin. Ook al moest ze vanmorgen de bus hebben om 6 hahah. Dus hebben geen afscheid meer kunnen nemen maar gelukkig gaan danielle en ik nog naar haar toe in san juan del sur.

Morgen gaan we naar Leon om te kijken of we daar kunne volcano bording. We weten alleen nog niet hoelaat we de bus nemen. Aangezien ik de hele dag een kater had en nog steeds geen zin heb om het op te zoeken. En tja danielle zal het zeker niet opzoeken, maar ze kan ook een uur zoeken en dan heeft ze het nog niet gevonden denk ik hahah..

Oh gisteren avond stond er ineens weer een bekende op de stoep van het hostel. Sergio die we kende uit Bocas-panama city was ook hier aangekomen. Toevallig wist hij waar we waren omdat danielle hem had gesproken via face book. Dus Hij heeft hier gisteren avond ook nog even met ons rondgehangen.

Ik ga het wel missen dat ik niet meer kan bellen. Al was het bellen niet zo geweldig he mama!! hahah. Ben wel blij dat ik jullie even heb kunnen spreken (oma muskee, mama, rosalie,denise, leonie, leo, bert, jolanda, bjorn en oma T) Ook al gaan 10 minuten snel voorbij. En je wil natuurlijk iedereen even snel spreken dan. Maar was wel fijn om jullie stem even weer te horen !!


Het hostel waar we de afgelopen dagen hebben gezeten:

http://www.nicaraguahostel.com/

  • 20 Juli 2009 - 10:52

    Chris:

    echt `Tour de drank` houden jullie daar! haha. en kan je alweer smsjes ontvangen? ik krijg steeds: not deliverd.
    en komen er nog foto`s? ;P
    Kusje

  • 20 Juli 2009 - 14:11

    :

    Nope, danielle heeft hier geen bereik. Eigenlijk heeft bijna niemand in dit land bereik dus ik dnek dat jullie moeten wachten tot we terug zijn in costa rica.

    >Fotos kan niet overal. Ze hebben vaak de kast afgeschermd. Dus kan me kabel nergens indoen,

    X manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Midden-Amerika!

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2009

laatste berichtje!

01 Augustus 2009

The final days!

21 Juli 2009

Cerro Negro

19 Juli 2009

hostel oasis

16 Juli 2009

Volgende landje!

Actief sinds 11 Mei 2009
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 11538

Voorgaande reizen:

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Midden-Amerika!

Landen bezocht: