The final days! - Reisverslag uit Monte Verde, Costa Rica van manonquist - WaarBenJij.nu The final days! - Reisverslag uit Monte Verde, Costa Rica van manonquist - WaarBenJij.nu

The final days!

Door: manon

01 Augustus 2009 | Costa Rica, Monte Verde

Eindelijk weer eens internet dus kan jullie gelijk weer lastig vallen met alles wat er gebeurt is.
Na Leon zijn we naar San Juan del sur gegaan (strand in nicaragua) Hier waren Nicole en Sergio ook. 's avonds dan ook met ze'n allen de kroeg in geweest en nog meer nederlanders ontmoet!...
Dag erna op de costaricaanse binnenmarkt ontbijten met nicole en haar vriendin die was overgevlogen vanuit californie.
's middags waren we weer alleen want iedereen ging weer zijn eigen weg. Wij hadden toen het geweldige idee om te gaan surfen en hier begon mijn ongeluks week !! De golven waren ook veelste hoog om te surfen voor beginners (5 meter),, maja toch een poging doen. Ging eerst rederlijk. Kwam toch met me knieen op het bord. Dus dan ben je halve wegen. Maar naar poging 5 heb ik het geweten... Gigantische golf nam me mee onder water... half aan het verdrinken en dan de punt van het surf bord in me oog krijgen.. Eindelijk weer boven water en HUP de volgende golf. Weer half verdronken en toen was ik het zat ! Danielle heeft ook een poging gewaagd maar die kwam niet echt de zee in dus was ook geen succes.
Volgende dag... Ons plan> MOnte Verde!! Waar komen we uit.. in Montezuma. Hoe gebeurt dit.. Al vanaf smorgens 9 op pad om van nicaragua weer in costa rica te komen... in de bus naar monte Verde in slaap vallen en dan in puntarenas uitkomen,.
Daar aangekomen hebben we eerst eens 15 min op de grond gezeten, van wat gaan we nu eens doen??... En eenmaal besloten om bij de bushalte te kijken voor welke bussen er nog gingen komen we 2 bekende tegen ! Joost en Robbert die net terug kwamen van montezuma en wat volgens hun heel leuk is! Onder tussen was het kwart voor 5 en de boot zal vertrekken om 5 uur. Dus HUP ons plan was weer geweizigd, de taxi in gesprongen en met de boot naar de over kant! Laat aangekomen dus niks meer gedaan, maar de volgende dag natuurlijk lekker op het strand gehangen! 's avonds hadden danielle en ik denk ik nogal een zonnesteek want we zijn gaan hardlopen!! En natuurlijk helemaal bezweet komen we Ben tegen :(
's avonds met Ben en Witney afgesproken om in te drinken om 10 uur. Wij netjes om 10 uur daar en hun niet natuurlijk. Maar gelukkig hebben ze hele lieve buren en werden danielle en ik uitgenodigd om bij hun te komen zitten. Dus de hele avond gezellig op zijn costaricaans geborreld en toen Ben en Witney thuis kwamen lekker blijven zitten,, maar later maar wel met hun naar de bar gegaan.
Daar natuurlijk weer salsa gedanst met Ben.. Op blote voeten... Oftewel ongeluk numero dos: Glas in me voet!!
Volgende dag nog even bij Ben op de quad gezeten, super lache !! En naar een eiland gelopen want het was low tide. Daar Ongeluk Numero tres!: Een cactus in me hoofd! Ging allemaal beetje raar,,, maar zag die plant natuurlijk niet en liep er vol op tegen aan... later bloed natuurlijk maar viel geloof ik best mee.. Zelf niet gezien natuurlijk. Pas de volgende dag begon het echt zeer te doen en voelde het echt aan als een grote blauwe plek!
Rond 2 uur wouden we de bus,, alleen die reed gewoon door,! Dus uiteindelijk konden we pas de boot nemen van 5 uur,. Wat wel weer mooi is want dan zit je op de boot met zonsondergang. In puntarenas weer aangekomen ging er geen bus meer verder... dus zaten we daar vast. Bij een hotel in de stad hing een groot doek met backpackers special! nou dat was me er 1... 1 nacht voor 30 dollar !! En volgens die kerel waren wij toch geen echte backpackers en konden we ook niks goedkopers vinden.. Nou ik draag blijkbaar die tas voor jan piet snot op me rug... Maar wij gelukkig koppig genoeg en verder kijken. Uiteindelijk in een hotel beland voor 15 dollar vlak bij het busstation.
Volgende dag om 5 uur op ! En rond 8-9 uur aangekomen in Manuel antonio!!
Het is daar echt prachtig !! Mooi strand en een super zee!! Volgende dag naar het nacional parc! Hier hebben we de hele dag rond gelopen en alle stranden bezocht. Echt een halve hike het hele parc door maar het was wel prachtig !! Ook even een fotoshoot gehouden midden op het strand,waar hele mooie foto's zijn uitegkomen !!
De volgende bestemming zou eigenlijk tortugero worden maar dat zou zo'n lange reis dag worden dat we maar besloten hebben om naar dominical te gaan. De juiste dag uitgekozen want 's avonds was het ladies night! Dus lekker gratis gedronken. Deze avond was er ook een jongen mee van ons hotel, maar die was alleen gigantische zat !! Wat ons er irriteerde want hij probeerde steeds 1 van ons te zoenen en te aantastelijk te worden ! Weg wezen dus !! Later begon hij vervelend te doen tegen een paar locals!! Waar wij later even mee stonden te kletsen. Op dat moment kwam hij natuurlijk met zijn zatte kop er aan zetten en duwde een local aan de kant! (FOUTJE) Hij kreeg klappen als water. Toen die op de grond lag heb ik hem toch maar geholpen want vond het toch een beetje zielig. Echt dankbaar was die me niet want hij kon het natuurlijk allemaal zelf wel. (NOT)
Volgende dag een kater natuurlijk!! Dus tot 3 uur op bed gelegen en chips gegeten! 's avond met 3 andere jongens uit het hotel gaat eten en daarna lekker vroeg ons bed weer in !!
Nu eindelijk weer de dag voor onze planning.. MOnte Verde!! En we zijn er geklomen gelukkig !! Al was dit weer een hele dag in de bus hangen ! Het laatste stuk in de bus zat er echt een engerd bij ons in de bus ! En dit was de eerste X dat wij ons echt ongemakkelijk voelde!! We waren dan ook blij toen we eindelijk aankwamen en dus bus uit konden.
Vandaag De canopy tour gedaan samen met nog 3 nederlandse jongens die we ook al in Granada en San juan hebben ontmoet!
Was echt super vet ! Alleen totaal niet wat ik had verwacht,. Sommige lijnen waren heel snel en sommige super sloom! OOk moesten danielle en ik een paar x samen op een sipline en dan ging het alleen maar nog sneller. Alleen remmen wou bij mij niet zo goed. Want dat moest je doen met je handen op lijn en dan tegen houden, wel had je dan speciale handschoenen aan maar brand nog steeds kei erg als je voor 2 personen moet remmen.
Ook Was er de tarzan Swing. Alleen die jongens waren beetje irritant want ze deden steeds als of ze me gingen duwen en dan weer tegen houden. Wel was het super leuk! Soort van bungee maar toch weer anders hahah ( dat snappen jullie wel zo he)We hebben het op film alleen niet op onze camera,, handig he!

Verder merken we weer goed dat we weer in costa rica zijn. Is toch allemaal weer een stukje rijker dan Nicaragua. Ook hebben we weer van alles gezien wat we nog niet gezien hadden zoals een bus vol met bijna alleen maar mannen, Een gigantische termietennest voor onze neus! Mensen die kotsen in de bus of op de raarste manieren in slaap vallen (alleen wakker worden van ons gelach!)

Nou dit was het geloof ik wel weer ! Is toch een super lang verhaal geworden weer.! We hebben nog een aantal dingen in de planning maar daar val ik jullie de volgende X weer mee lastig.
P.S. Danielle heeft zo goed als weer bereik. Alleen zijn alle eerdere verstuurde smsjes niet bij ons aangekomen!

Dikke XXXXXX

• 02 Augustus 2009 - 11:03

Chris:

Leuke verhalen allemaal weer! Geniet nog van jullie laatste dagen! X