Volgende landje! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van manonquist - WaarBenJij.nu Volgende landje! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van manonquist - WaarBenJij.nu

Volgende landje!

Door: manon

16 Juli 2009 | Nicaragua, Granada

Is al weer even geleden maar even snel iets typen voor we nhier weer weg moeten.

Danielle en ik waren nog een nachtje langer gebleven bij playa tamarindo en de dag daarna zijn we vertrokken naar Nicaragua!!

We hebben de eerst de bus genomen naar Liberia om daar de bus naar de grens te nemen. De grens bij costa rica ging best snel ook al stond er een rij van bijna 100 mensen. Maar de grens bij Nicaragua was verschrikkelijk!! Eerst moesten we al een briefje kopen om onze gegevens op te schrijven. Maar dat hebben danielle en ik niet gedaan natuurlijk. Gewoon omdrtaaien nadat we dat papier hadden gekregen. Daarna in de rij om in te checken in Nicaragua. Dit duurde ongeveer 3 uur. Toen maar besloten om de taxi te nemen naar de veerboot die naar ometepe gaat. Maar om naar de taxi te kunnen moetsen we weer 1 dollar betalen , toeristen belasting! Ik had alleen 20 dallor of 10.000 collones dus mocht doorlopen. Bij de veerboot weer het zelfde verhaal. Weer 1 dollar toeristen belasting. Toen hadden danielle en ik wel zo iets van wat een kut land !!!

De boot vertrok päs om half 6 en we kwamen dus op het eiland toen het donker was. Dus gelijk een hostel gezocht en gaan eten. Naar het eten naar even naar het stierenfeest wat er aan de gang was. Super leuke muziek, veel mensen en alleen danielle en ik waren aan het dansen.

De volgende dag lekker uitgeslapen en rond 1 uur naar playa santa domingo. Een taxi wou ons brengen voor 20 dus wij dachten , chill!!11 dat is namelijk 1 dollar. komt die bij aankomst met het grapje dat die dollar bedoelde. Dat was dus super kut aangezien je niet kon pinnen op het eiland en ik dus niet zo heel veel geld meer had.

Hier gingen we slapen in buena vista. Allemaal prive kamers voor 12 of 15 dollar in totaal dus helemaal niet zo heel duur. Hier hebben we 2 nederlanders (joost en robbert) en 2 amerikanen (ben en witney) ontmoet. De volgende dag ging robbert op een hike de vulkaan op alleen joost zag dat niet zo zitten en is met ons mee gegaan naar de ojo del agua.

We hadden die dag afgesproken bij het volgende hostel waar robbert dan heen zou komen , en hij zou daar zijn rond 3 uur. Dus wij moesten de buis hebben van 2 uur. wachten, achten,wachten... en geen bus.! opeens kwamen ben en witney met een jeep die ze net hadden gehuurd aanzetten.. dus vroegen we natuurlijk een lift ! wat een heel avontuur was aangezien er geen harde wegen zijn!

Aangekomen bij het nieuwe hostel zag het er best wel klote uit en de mensen waren totaal niet ons soort mensen. dus hoopte we dat robbert snel zou komen zodat we weer ergens anders heen konden. Helaas kwam hij pas rond 7 uur bij het hostel aanzetten en waren we wel verplicht om hier te gaan slapen. Opeens kwam het onderwerp ter sprake dat joost 2 backpacks had gedragen, maja ik ook !! en ineens begonnen we te denken hoe dat kon, want dat was dan 1 backpack te veel!!

Gelijk in de stappel gekeken. En ja hoor een tas die niet van ons was.... Hij was van een meisje uit sweden. We konden alleen niet bellen naar het vorige hostel omdat de stroom weg was en mobiels natuurlijk weer eens niet werkten. De volgende dag zijn we direct vertrokken, en langs het oude hostel gegaan. Maar ze was gewoon al weg!! Wie gaat er nu weg zonder zijn tas !! maar goed,,, we lopen nu te lopen met een tas extra zodat we contact met haar kunnen opnemen. Want in dit hotel kun je geen internationale telefoongesprekken kunt maken hier.

Gisteren zijn we verder gegaan naar granada dus, maar danielle en ik hadden eigenlijk in de planning langer te blijven op het vulkaan eiland. Maar ik vond het dus echt niks aan daar !! Hier aangekomen vond ik het gelijk weer leuk!! Is nu met ons ook een meisje uit californie mee die robbert met de hike had leren kennen dus we reizen nu met ze'n 5e. Super leuk !! Robbert, joost en nicole zijn nu kijken in een hostel met zwembad of ze plek hebben. Hoop het wel. want is super warm en geen zwemabd in de buurt of zee....

Gisteren avond zijn we met ze 5e pizza gaan eten en daarna gaan stappen. Wat leuk was omdat we ben en witney ook weer tegen kwamen.

Heb gisteren heel lang met ben salsa gedanst en dat ging super goed !! vanavond hebben we met ze allen afgesproken om te eten en te borrelen en weer te stappen.

Verder zijn alle plannen al weer zo veranderd. We hebben een aantal steden in de planning hier maar geloo0f dast we er geen meer van gaan doen end at het allemaal andere zijn geworden hahah.

Verder gaat alles nog steeds goed met daantje en mij dus dat is echt top !!

• 17 Juli 2009 - 10:34

Willemijn:

super dat je leuke mensen hebt leren kennen!!
    nog 25 dagen:D
    (ben trouwens geslaagd;))
    kusss!!!

• 17 Juli 2009 - 18:32

Manon:

Heejjj willemijntje !!

Super !!! dus word feestje bouwen als ik terug bennnnnnN!!!!

Idd nog maar even e ik kom je weer vervelen !! hahaha

Kusjj