Cerro Negro - Reisverslag uit León, Nicaragua van manonquist - WaarBenJij.nu Cerro Negro - Reisverslag uit León, Nicaragua van manonquist - WaarBenJij.nu

Cerro Negro

Door: manon

21 Juli 2009 | Nicaragua, León

Gisteren ochtend om 6 uur in de ochtend afscheid genomen van Joost en Robbert. Nog even weer in slaap gevallen en om 8 uur ging onze wekker. Zonder te weten hoelaat onze bus ook ging, rustig aan gedaan.

Douchen, tas inpakken (de avond ervoor geen zin in gehad) broodjes gehaald en rustig gaan eten. rond half 11 zijn we gaan lopen. Precies op tijd want bij aankomst bij het busstation konden we gelijk instappen en vertrekken naar Managua. In managua weer het zelfde geval, Van de ene bus gelijk in de volgende. Alleen nu was het een kleine mini busje en waren iets wat veel personen. Dus dat was een ritje met onze backpack tussen onze benen en tas op schoot voor 1,5 uur.

Aangekomen in Leon wisten we gelukkig al wel naar welk hostel we wouden. (hostel lazy bones) Van de zelfde organisatie als Oasis. Dus weer een zwembad bij het hostel :)

Danielle had nog al een slaap tekort van de afgelopen dag en die lag te pitten in de hangmat. Dus ik ben even onze tour gaan regelen naar de vulkaan Cerro Nergo om daar van af te gaan boarden.

De Cerro Negro is een zeer jonge vulkaan in Nicaragua, met een hoogte van 675 m. De vulkaan is ontstaan in 1850 en bestaat nu uit 5 kraters. De vulkaan heet zo omdat hij nog steeds erg actief is en recent nog is uitgebarsten en daarom nog pik zwart is. Sinds zijn ontstaan is de vulkaan regelmatig actief geweest; opvallend is dat de top van de vulkaan alleen as uitstoot, terwijl er lava vrijkomt uit breuklijnen bij de basis. De meest recente eruptie vond plaats in 1999; in 2004 was er zeer sterke seismische activiteit maar volgde geen uitbarsting.

Vanrmoegen om 8 uur zijn we vertrokken vanaf het kantoor van de touroperator. Met 5 andere personen in een jeep op weg naar de vulkaan. Op deze vulkaan moesten daniella en ik met onze slide bord naar boven hiken (met 33 graden) om
daarnaar na een foto shoot naar beneden te boarden!! Super gaaf. Vanaf boven kon je super ver kijken en kon je alle andere vulkanen (stuk of 10) ook heel goed zien die in de zelfde lijn liggen als de cerro negro. Waarschijnlijk liggen ze allemaal op de zelfde lijn omdat er op deze plek een breuk lijn ligt.
Van de aftocht naar beneden heb ik alleen maar 1 foto want ik was te snel :( Danielle heeft er gelukkig wel meer. Eenmaal beneden waren we echt zandmonsters !! Maar dat betekent dat we in ieder geval hard genoeg zijn gegaan ! hahah. Na de afdaling gingen we even opfrissen en fruit eten omdaar weer terug naar het hostel te gaan. Was echt een super leuke dag !!

Kan helaas geen foto´s van me camera uploaden maar kan wel van de vulkaan zelf (internet) even een foto uploaden.

Filpje van het volcano boarden:

vanmiddag was het op een gegeven moment 38 graden en gingen we helemaal stuk !! Dus het zwembad in !! Maar even later kwam er een dikke regen bui met omweer!

Morgen pakken we de bus naar San juan del sur. En daar hebben we afgesproken met Nicole dus word zeker weer een gezellig avond:) Maar dat zal ik zeker wel allemaal weer vertellen in me nieuwe verhaal !!

• 29 Juli 2009 - 13:44

• 30 Juli 2009 - 22:01

Anouk:

Nonnieeeeeeeee:D
    so das lang geleden!
    Hoe is hettt??? Leuke verhalen man, i'm jealous!!!
    T zit er weer bijna op he.. Jammer? Of is het wel lang genoeg geweest zo? Heb zin om lekker te gaan feesten met jullie, net als in cuba! Die-hardssss:D
    haha.
    Nou veel plezier nog en een dikke knuffel voor daan!

(L)x