Playa tamarindo - Reisverslag uit San José, Costa Rica van manonquist - WaarBenJij.nu Playa tamarindo - Reisverslag uit San José, Costa Rica van manonquist - WaarBenJij.nu

Playa tamarindo

Door: manon

Blijf op de hoogte en volg

10 Juli 2009 | Costa Rica, San José

Zow het is weer een paar dagen geleden maar we hebben weer super veel mee gemaakt.

Als eerste: Me sim kaart was geen succes!! Werkte voor geen meter en snap ook niet waarom. Zijn nu ook in costa rica dus gaat ook niet meer werken...

Dinsdag waren we aangekomen bij Lost and found. Dat ligt tussen David en Changuinola. Eenmaal aangekomen was super kut. Moesten we 10 min een berg op hiken met al onze spullen. Nou heb op 2/3 me backpack maar afgegooid want had die stomme kofferrugzak ook bij me en die knalde constant tegen me been aan als ik een stap omhoog zette. De laatste paar meter kwam een meisje naar beneden om me te helpen! En daar was ik heel blij mee!! We zouden hier eigenlijk 3 dagen blijven. Maar op de dag dat we aankwamen was het ongeveer 3 uur en hebben we 2 films gekeken, spelletjes gedaan, gegeten en bij het kampvuur gegeten. Wel veel dieren gezien. En ze hadden daar ook een kooi me een raar beest erin. Die was in het wild aangevallen en hebben hun toen van de dierenbescherming gekregen omdat het dier veel aandacht nodig heeft en ze probeerde daarom ook elke gast van het hostel mee in de kooi te krijgen zodat dat beest kon spelen. Ik ben er wel in geweest maar danielle niet. Voelde echt heel raar. Je moest wel je oren bedekken want dat beest beet overal in!!


Als we overdag bij het hostel weg wouden en de paden wouden gebruiken moesten we daar 4 dollar voor betalen, echt dom!!
Dus Danielle en ik hadden maar een excursie gepland voor Donderdag, naar de hotsprings. Maar werden woensdag wakker en keken elkaar eens aan wat we vandaag weer eens zouden gaan doen, en toen hadden we maar besloten om te gaan aangezien het een beetje tijd verspilling was zow.

Dus we hebben rond 11 uur onze spullen gepakt en zijn weer naar beneden gewandeld met al onze spullen. En toen wachten op de bus. Alleen de eerste reed door. Maar over 30 minuten zou er een nieuwe komen. Die kwam alleen niet. Hadden een uur gewacht en toen heeft danielle een pickup truck aangehouden met haar lieve lach om te vragen of we mee mochten liften. En we mochten van de 2 oude aardige mannen mee naar David. Ze wouden ons van alles aanbieden, zoals eten, drinken en sigaretten. Volgens mij dachten ze dat we aan het liften waren omdat we geen geld hadden hahah.

Eenmaal aangekomen in David hebben we de bus gepakt naar Paso Canoas (de grens van panama naar costa rica) Aangekomen hier moesten we weer uitchecken uit panama en inchecken in costa rica en konden toen onze volgende bus pakken. Het was toen al in het einde van de midden. We hebben toen de bus gepakt naar Neilly zodat we vandaf daar de volgende bus konden pakken. Vanaf daar was er nog maar 1 bus mogelijk en die ging naar Palmar dus hebben we dat maar gedaan. In Palmar was het al 10.30 uur maar gelukkig stopte de bus voor een motel dus was makkelijk om daar te gaan slapen. Nog wel even gegeten voor het slapen gaan natuurlijk, en dit was super lekker en nog spot goedkoop ook nog. Weer een voordeel van een klein stadje. De volgende ochtend de bus gepakt naar San jose (rond 7.45)

Alleen 1 probleem, Er was nog maar 1 stoel over... maja dan maar 1 stoel.. de eerste 30 minuten konden we allebei nog zitten maar toen zat de bus vol en moesten we op staan. ik ging eerst op de grond en daarna danielle. Maar dat was niet zo´n succes dus gingen op een gegeven moment maar met ze 2e op 1 stoel in een hele rare houding. Weet zeker dat meerdere mensen dachten dat wij pot waren. De laatste 30 min deed een vrouw een kind op der schoot en mocht ik in haar stoel.

In San Jose aangekomen anderhalf uur achter op ons schema hadden we nog 45 minuten om een buskaartje te kopen bij het goede busstation. 2 negers vertelde mij dat de taxi daarheen 3 dollar kostte maar de eerste 3 taxi´s wouden ons niet afzetten voor 3 dus hebben we gewoon weer een andere aangehouden. De 4e wou ons wel brengen voor 3 dollar.

Gelukkig konden we in deze bus nog wel 2 stoelen plaatsen kopen. Alleen deden ze heel moeilijk over me rugzak die moest perse onder in de bus. maja dat wou ik niet. want daar zat alles in, me geld, paspoort, eten, drinken en nog een paar dingen die breekbaar waren. naar lang zeuren mocht ik hem eindelijk mee nemen.

Laat in de avond waren we dan eindelijk in Playa tamarindo. En hadden op 1 dag dus 14 uur gereist en ik was dan ook helemaal gesloopt. Danielle had zoals gewoonlijk alleen honger !!!

Hostel zoeken ging best snel. Kwamen al snel langs 1 waar je kon overnachten voor 6 dollar maar hadden een hostel gezien in de lonely planet met zwembad en wouden daar graag heen,, alleen naar 20 minuten lopen in regen was ik het zat en zijn we terug gegaan naar dat andere hostel. Het Dorm was alleen vol !! En nu hebben we een prive kamer voor 8 dollar p.p. wat normaal duurder is. Spullen snel in het hostel gelegd en toen pizza gegeten en daarna ons bedje in.

Vandaag hebben lekker op het strand gelegen. echt een super mooi strand!! En vlak zand dus niet dat je als uit het water komt een zandmonster bent. Wat danielle toch wel word , maakt niet uit waar haha.

Vanavond gaan we lekker zelf eten koken (vis, aardappels en doppers)en dan de kroeg in!! En dan pakken we morgen vroeg de bus naar Liberia om vanaf daar de bus te kunnen pakken naar Nigaragua waar we waarscheinlijk als eerste zullen stoppen in Rivas! (of overmorgen aangezien het wel heel goed is bevallen vandaag)

oh en me camera gaat denk ik bijna stuk !! super klote !









  • 11 Juli 2009 - 15:48

    Mama:

    he schatje
    jammer dat het hostel niet leuk was zag er op internet wel grappig uit, zo zie je maar dat het altijd tegen kan vallen.
    hier is alles goed alleen moeten wij natuurlijk alweer heel hard werken....
    nou avonturiers maak er nog wat moois van want jullie hebben de langste tijd daar er op zitten....ik ben de dagen aan het af tellen haha
    weet je trouwens ook welke dag en tijd je aankomt op schiphol?
    dikke kus knuffel en ga zo maar door mis jou mama

  • 13 Juli 2009 - 18:02

    Willemijn:

    weer een stoer verhaal:D
    ik wil eigenlijk ook wel weten wann je precies terug bent!!!
    doei lieverd!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Midden-Amerika!

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2009

laatste berichtje!

01 Augustus 2009

The final days!

21 Juli 2009

Cerro Negro

19 Juli 2009

hostel oasis

16 Juli 2009

Volgende landje!

Actief sinds 11 Mei 2009
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 11548

Voorgaande reizen:

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Midden-Amerika!

Landen bezocht: