2e dagje in San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van manonquist - WaarBenJij.nu 2e dagje in San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van manonquist - WaarBenJij.nu

2e dagje in San Jose

Door: Manon

11 Juni 2009 | Costa Rica, San José

San Jose is opzich niet echt speciaal.. Het is net zoals andere steden: groot, druk en veel winkels!
Wel leuk zijn de stoplichten hier die allerlei verschillende geluidjes maken als je mag oversteken of poppetjes die sneller gaan bewegen als de tijd bijna op is. ;) Het verkeer is echt eng hier. Zelfs met de stoplichten moet je nog goed opletten met oversteken want wanneer er geen stoplicht staat moet je kijken of de auto's rood hebben. Dan kan je doorlopen. Zijn al een keer bijna aangereden hier en je moet meerdere malen echt rennen om de straat over te steken. Zebrapaden hebben ze hier wel maar dat betekent niet dat de auto's voor je moeten stoppen zodat je rustig kunt over steken. Het is wel even wennen want het is zo'n groot verschil hier met Cuba. Hier heb je overal weer billboards en fastfood ketens en dat was in Cuba nergens te bekennen. Zo zijn we gisteren maar meteen naar de Mac donalds gegaan want we waren echt aan het dromen van 'normaal' eten. In cuba heb je namelijk niet zoveel keus. Heb daar bijna elke dag kip gegeten en fruit duss..
Ook wordt er nu niet meer naar ons ge-pssst op straat maar worden we wel nog nagekeken of geroepen met chica guapa, Linda, enz. Maar de mensen zijn hier minder opdringerig.
Er zijn wel veel zwervers hiero.
We zijn vandaag de stad weer in gegaan om geld te pinnen (dollars & colones) en om een lonely planet te kopen. En we hebben hem gevonden!! Yeah!! Dus met ons komt het wel goed denk ik ;) Ook zijn we gaan uit eten bij de chinees waar ik super lekker tuna heb gehad !

Morgenvroeg worden we om 8.15 opgehaald een gaan we Bungeejumpeeenn! We hebben al betaald dus er is geen weg meer terug :p Dus morgen zal ik nog een kort verhaaltje plaatsen over hoe het was. Maar het wordt ook gefilmd dus wie interesse heeft in mijn gekrijs kan altijd naar de film vragen natuurlijk! ;)
Ook zijn we er net toevallig achter gekomen dat we overmorgen al weer moeten vertrekken omdat we dan richting Puerto Viejo gaan waar we het vrijwilligers werk doen. De 13e komen we daar aan en de 15e moeten we beginnen. Dus eerst nog 2 dagen relaxen daarzo.. :)

• 12 Juni 2009 - 06:26

Chris:

haha dus een soort van kermis daar op straat... pas maar op!Stoer dat je echt gaat bungyjumpen!! X

• 12 Juni 2009 - 06:35

Aniek:

doe je wel voorzichtig:) Heb mama gister gesproken en je krijgt een dikke knuffel en kus van paps en mams!!

• 12 Juni 2009 - 11:44

Willemijn:

Lieverd!!
    super stoer dat je gaat bungeejumpen, ik hou de site in de gaten om te kijken hoe het was!
    geniet van je 2 rustdagen die eraan komen schat!
    kus

• 14 Juni 2009 - 17:58

Mama:

die film WIL ik zien als je terug bent,de foto's zien er geweldig uit.
    hvj mis jou