Puerto viejo - Reisverslag uit San José, Costa Rica van manonquist - WaarBenJij.nu Puerto viejo - Reisverslag uit San José, Costa Rica van manonquist - WaarBenJij.nu

Puerto viejo

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg

23 Juni 2009 | Costa Rica, San José

Hallo mensjes !!

Naar lang wachten weer een nieuw verhaaltje...

10 juni zijn danielle en ik aangekomen in puerto viejo. al naar dat we 15 minuten onder weg waren met de bus vanaf San Jose zagen we al HET costa rica wat we in gedachten hadden en hier aangekomen voldeed het helemaal aan mijn verwachtingen!

We werden bij de bushalte opgehaald door Sanne. En gingen met de taxi naar de talenschool aangezien het super hard regende. gelukkig was het de volgende dag erg warm en zijn danielle en ik gelijk naar het strand gegaan! En natuurlijk verbrand want dachten allebij dat dat toch niet meer zou gebeuren.

Het werk is wel leuk maar heeeeel vermoeiend. De kinderen spreken alleen spaans. En ook nog eens niet duidelijk. Ook hebben ze vaak geen zin om te luisteren.. maja zoals jullie weten doet mijn blikken wonderen en luisteren ze dan ineens wel hahah.

We hebben al heel veel met ze gedaan, zoals knutselen en lego spelen en tekenen. Maar de dag bestaat vooral uit buiten spelen. Alleen hebben ze niet echt speelgoed maar wel een klimrek. Maar de kinderen vermaken zich gelukkig met alles dus dat scheeld ook weer.

De talenschool waar we verblijven is echt gezellig. zijn nu op dit moment met ze'n 4e. Teake en dominic hebben allebij prive les en danielle en ik samen. De lessen gaan goed en zijn ook erg leuk. Word veel gedaan met spelletjes, en dan kan natuurlijk maar 1tje winnen, danielle of ik ! hahah.

Dit weekend hebben we het druk gehad, erg vol programma. Donderdag avond naar de kroeg geweest, en vrijdag ochtend zouden we naar de watervallen maar het had helaas de hele nacht geregent dus dat kon niet door gaan omdat er dan geen paden zijn. Zaterdag zijn we naar Punta uva gefiets (10km) en hebben daar gesnorkeld. Onderweg hebben we apen, schildpadden en een kaaiman gezien. Zondag zijn we naar cahuita geweest maar toen waren alleen danielle en ik mee. Samen met anouk hebben we daar een tour gelopen van 8 km. Hier hebben we super veel apen gezien, een klein beertje en een SLANG!!

De slang is wel een dom verhaal. Aangezien we hem van de verte zagen maar toen we dichter bij waren gekomen niet meer. Dus ik zei ik ga wel even kijken..... Ik zoeken , zoeken en zoeken,,, en ineens pak ik een tak vast en kijk ik dat beest recht in de ogen,, natuurlijk helemaal kapot geschrokken!!

Later zijn we nog gaan snorkelen,.. maar niet zo mooi als op bali... dus had er snel genoeg van en dacht even lekker een cakeje te gaan eten. Had net 1 hap gehad en wilde de volgende nemen maar de aap was me te snel af en jatte het cakeje zo uit me hand.
Die aap had natuurlijk zijn buik vol maar de andere nog niet en kwamen even kijken of er niet meer te vangen viel. Danielle en anouk (contact persoon van Claro) aan het rennen en de aap er achter aan hahha, en sprong zo recht bij danielle op het been ! dus die haar schrik moment ook weer gehad. Rond 3 uur waren we terug uit het nationaal park maar de bus ging pas om 5 uur dus maar even de lokale bar in gegaan.

Gisteren en vandaag weer gewerkt. en morgen zijn we vrij want gaan we naar de bananen plantage als het kan. Hopelijk deze aankomende vrijdag als nog de watervallen bezoeken en dan zaterdag moeten we hier al weer weg.

Maar we hebben onze volgende bestemming al weer vast staan. We gaan naar bocas en Panama. Een klein eilanden groepje net over de grens bij costa rica. Met super witte stranden , palmbomen, cocktails.. noem het maar op,.. onze planning is om daar een paar nachten te blijven en dan door te gaan naar Panama city !

Ik weet niet of ze daar internet hebben omdat het eilanden zijn. Maar geen nieuws is goed nieuws toch !! hahah

Mis jullie nu allemaal al wat meer en vind het jammer dat ik niet kan reageren op jullie smsjes !! Maar ben wel super blij dat jullie blijven smse,!

Dikke kusjjjjj!!!!! LOve ya !!

  • 23 Juni 2009 - 20:41

    Mama:

    blij dat alles goed gaat, op die slang na dan!! ook echt iets voor jou dat je dat overkomt.
    trouwens in bananenplanten zitten vogelspinnen dus kijk je wel uit.
    en dat je een boosaardige blik hebt.....dat wist ik nog niet!!!!
    dikke dikke kus knuf en mis jou

  • 24 Juni 2009 - 10:55

    Michelle:

    Hoooi moppie!

    Wat leuk om je avonturen te lezen!
    Ik zie sommige dingen ook gewoon echt voor me in me gedachte haha!

    Chickies, doe voorzichtig en ik volg jullie nog zeker!

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Midden-Amerika!

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2009

laatste berichtje!

01 Augustus 2009

The final days!

21 Juli 2009

Cerro Negro

19 Juli 2009

hostel oasis

16 Juli 2009

Volgende landje!

Actief sinds 11 Mei 2009
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 11546

Voorgaande reizen:

18 Mei 2009 - 11 Augustus 2009

Midden-Amerika!

Landen bezocht: